Var nöjd med det du har

21 oktober

Ta hand om det du tycker om eller också kommer du att tvingas tycka om det du får.

                                                                                                                                                 George Bernhard Shaw


Vi ska vara nöjda med det vi har. Jag har svårt för det, jag vill bara ha mer och mer. Det är nog på grund av att jag är alkoholist. Jag var inte nöjd med ett par öl, jag ville dricka mig berusad. Fly från detjag är missnljd med. Jag måste se till att jag ska se till de som är runt omkring. Har det bra, för jag har mycket bra runt omkring mig.
 Jag råkade skriva att jag var fattig i går. Men det är klart att jag inte är fattig, fast jag är ju inte rik. Det är ju typiskt mig att jag vill ha mer och mer. Precis som det var när jag drack. Jag ville ju gå en skrivar kurs men den skulle kosta 4500 kronor och den summan har jag tyvärr inte. Jag hade fått betala den på två gånger, fast så fick jag tandverk och då gick jag till tandläkaren som kostade 3075 kronor. Men tittar jag på dem som inte har hus och hem eller de som inte har mat på bordet, de är verkligen fattiga.

 

Kommentera här: