Sprid vänliga tankar runt omkring oss

10 Oktober

Vänliga tankar förgås inte även om de glöms.

                                                                                       PUBLILIUS SYRIUS


Jag vill hela tiden ha vänliga tankar. Varför ska jag gå runt och vara bitter? Det skadar bara mig själv. Ja Publilius Syrius var en Syrisk poet. Han var slav från början men blev en aktad poet i Italien. Varförska vi ha onda tankar om folk runt omkring oss. Vi ska inte ha onda tankar om oss själva heller. Jag ska försöka ta en promenad hem i dag. Fast det är klart om det spöregnar så avstår jag helst. Jag har så mycket att göra hemma också. Göra läxan för skrivar kursen. Gestalta ett kvinligt poträtt. Jag har börjat med att gestalta en mörk kvinlig polis.

Ska även skriva kretsprotokollet som jag var och hämtade i går i Handen som jag hade glömt. Ja just det jag ska ju också sitta i telefon jouren i kväll. Klockan 18-20:00.

Kommentera här: