Det finns inga fula barn

31 Oktober

Belfast är som ett fult barn - du älskar det mest.

                                                                                       Steven Rea


Har aldrig vart i Belfast, och finns det fula barn? Alla barn är fina på sitt sätt. Jag har säkert sett Steven Rean i någon film, fast kan ändå inte komma ihåg honom. Ja han ser ju ut som en typiskt Irländare. Han har ju tydligen velat ha ett fritt Irland. Jag har aldrig förstått mig på deras strider där. Förstår mig inte på det här med Katoliker och pretstanter. Fast alla har vi samma Gud. Jag tror på en kärleksfull Gud och gillar inte strider. Om Gud heter Kristus , buddha, Allah eller någonting annat bryr jag mig inte om. Jag har min Gud.
Det är Gemenskapernas Underbara Delningar. Det har jag haft hjälp med i AA och jag kommer att sitta i deras telejour i kväll. Där jag kan berätta hur jag har gjort, för att hålla mig nykter. Jag har min egna tro och jag är varken kristen eller muslim. Jag är bara troende på en Högra kraft, vem det nu är. Tror på Godhetens Underbara Drivkraft.

 

Kommentera här: