Vill bli fri från min lättja

13

November

Just idag är jag älskad, förlåten och fri.

Ordet nåd är ett gammalt och vackert men bortglömt ord från Bibeln. Det betyder gratis. Nåden är Guds kärleksgåva till människorna som betyder att vi aldrig behöver be Gud om förlåtelse. Vi är redan älskade, förlåtna och accepterade precis som vi är.

Vad behöver jag bli befriad ifrån?


Jag skulle behöva bli fri från min lättja, att jag har så svårt att ta tag i saker och ting. Jag har väldigt lätt för att skjuta upp saker och ting. "Jag gör det senare" är ofta ord som kommer över mina läppar och i mina egna tankar. Det är någonting jag skulle vilja bli befriad från. Att jag gör saker och ting direkt och inte skjuter det framför mig. Så att jag blir stressad och gör det i all hast i sista sekund.
Att jag gör en sak i taget och inte allting i sista sekund, det skulle jag vilja bli befriad i från. Ja jag vet allt det där beror på mig själv. Jag vet att jag inte är misslyckad trots alla mina fel och brister. Jag duger så som jag är.
I dag är det måndag början på en ny vecka med alla sina överaskningar. En del bra andra mindre bra.
I kväll är det fotboll och då ska vi spöa Italien på deras hemma plan.
Jag vet i dag att jag duger så som jag är, fast jag ibland begår misstag så är jag inte misslyckad för det. Fast i dag så får vi hoppas på att Sverige lyckas att vinna eller att spela oavgjort, utan att släppa in några mål i kväll.

 

Kommentera här: