Kan inte göra något åt det förflutna

22

Maj

Just idag söker jag en djupare relation.


När vi väl börjar möta oss själva och vågar se vårt förflutna i vitögat är nästa steg att öppna oss för någon vi litar på. Så börjar läkandet av relationerna i vårt liv. Om vi får en ärligare relation till oss själva kommer vi också att kunna närma oss våra medmänniskor.

 

Vilken är min ärligaste relation?


Det är nog gruppen o min gemenskap. Fast det är klart att jag litar ju också på min fästmö. Men med tilliten är det svårt som ett vuxetbarn. Jag blev såsviken många gånger, som barn. Då har jag väldigt svårt att lita på andra. Ibland kan det till och med vara svårt att lita på mig själv. Mycket beror på mitt förflutna. Att jag växte upp i övergivenhet. Klart att båda mina föräldrar var där, fast var de alltid närvarande? Nej tyvärr så tror jag inte det. Men jag ska inte klaga, de finns de som har haft det mycket värre uppväxt än vad jag själv har haft.

 

I dag är det måndag och en ny vecka att se fram i mot. Fast det är klart att jag är trött i dag,eftersom jag tittade på hockey finalen i VM där Sverige vann mot Kanada guldet i går. I kväll är det fotboll. det är derby mellan AIK och Djurgården. Som är självklart ett måste att se på. I alla fall för mig.
 
Lämnade nyckeln till mammas lägenhet i går. Det känndes sorgligt. Ett avslutat kapitel, fast minnena finns ju kvar. Jag tog hand om bilderna och fotoalbumen. Men det var säkert mycket kvar som vi har missat. Men det förflutna kan jag inte ta tillbaka.

Kommentera här: