Inget Jehovas vittne

Onsdag 24 maj

Himlen förkunnar Guds härlighet; himlarymden berättar om hans händers verk. (Ps. 19:1)

Vi har fått lära oss mycket om Jehovas skaparverk och hans avsikt. I den här världen uppmuntras människor att satsa på högre utbildning. Men många som har gjort det har med tiden förlorat sin tro på Gud och sin kärlek till honom. Bibeln uppmanar oss att inte bara älska kunskap, utan att också skaffa oss vishet och förstånd. Jehova vill med andra ord att vi ska lära oss att använda kunskapen från honom till vårt eget och andras bästa. (Ords. 4:5–7) Han vill ”att alla slags människor skall bli räddade och komma till exakt kunskap om sanningen”. (1 Tim. 2:4) Vi visar att vi älskar Jehova när vi går in för att sprida de goda nyheterna och hjälpa så många som möjligt att förstå vad Guds rike ska göra för mänskligheten. (Ps. 66:16, 17) w15 15/9 5:10, 11


Utan jag har alltid gillat religioner, vilken det nu än må vara. Jag är inte religiös utan jag tror på den Gud som jag själv har valt, vem det nu än är så har Hen fått mig att inte dricka någon alkohol på snart tjugo år. Jag hade en fyra i religions kunskap i sjuan har jag för mig. Det var bara för att jag gillade att läsa om olika mytologier framför allt Nordisk sådan, men även Grekisk och andra religioner. Jag tror på en Högre kraft, fast vem den nu än är så bryr jag mig inte. Men en religion jag gillade var Buddhismen med icke våld. Kärlek till alla och allt levande.

 

Fast just i morgon så är det Kristi himmelsfärds dag och det är en annan religion. Det värsta är att det sker så mycket strider i religionens namn. Jag tror inte Budhisterna slogsoch stred för sin rätt. Men jag vet inte, jag är inte så insatt i den reilgionen. Jag är nog inte så insatt i någon religion. Jag har min egen tro och vad eller med det är det vet jag inte.
I dag är det en halv dag och sedan är jag ledig fram till måndag morgon då jag ska till läkaren. Men sedan jobbar jag och på tisdag är det skolturnen för hjältegalan som börjar. Då vi ska vara i Globen.

Kommentera här: