Gör inget ut av tvång

ons, 3 Maj

Petrus skriver: Var herdar för dem som Gud har anförtrott er, inte av tvång utan självmant, så som Gud vill, och av hängivenhet.

1 Pet 5:1-4


Ja det här bibelstycket förstod jag inte riktigt. Ja att jag inte ska känna mig tvingad att göra det jag gör. Det gör jag inte heller. Vi måste ju arbeta för att kunna försörja oss. Jag är väldigt glad över det arbete som jag har. Jag trivs med mitt arbete och tycker att det är roligt att gå dit. Jag jobbar bara i dag, i morgon är det begravning ut av min mor. På fredag har jag tagit ledigt. Så det blev en kort vecka för mig och det kan ju också vara skönt.

 

I kväll är det telejouren som har praktiskt möte och det tänkte jag gå på. Se vilka pass jag kan ta. Där känner jag mig inte heller tvingad. Nu ska jag se nyhetsmorgon och äta frukost för att sedan bege mig till arbetet utan tvång.

Kommentera här: