Gemenskaper som jag kan gå på

 

 

Dagliga Reflektioner 29 maj.

 SANN TOLERANS.

Det enda villkoret för deltagande i AA är en önskan att sluta dricka.


AA TOLV TRADITIONER, sid 99.

 

Den första gången jag hörde den korta versionen av Tredje traditionen var i mötesinledningen. När jag kom till AA kunde jag varken acceptera mig själv, min alkoholism eller en Högre makt. Om det hade funnits några kroppsliga, själsliga, moraliska eller religiösa villkor för medlemskap, skulle jag ha varit död i dag. Bill W säger på ett band om traditionerna att den Tredje traditionen är en garanti för personlig frihet. Det som gjorde störst intryck på mig var att jag kände mig accepterad av medlemmar som utövade den Tredje traditionen genom att tolerera och välkomna mig. Jag känner att accepterande är kärlek och kärlek är Guds vilja med oss.

 
Ja även jag får vara med trots att jag har en hjärnskada, eller jag har sviterna kvar efter en hjärnskada. Ja trots att jag han brukat andra droger. Jag tycker inte att jag missbrukade dem, min största drog var alkoholen. Om det hade vart droger jag hade haft störs problem med så hade jag gått på NA men jag vet att om jag skulle börja med alkohol så hade jag säkert börjat med andra droger. Jag går på min huvudgemenskap, och det är för min alkoholism. Den gemenskapen är AA jag har ju även andra gemenskaper att gå till. Det är för att jag växte upp med den här sjukdomen och jag känner många som har sjukdomen. Därför går jag även på Al-Anon och ACA..
Där går jag och pratar om min uppväxt hur jag känner inför de som dricker. Klart att det finns se som kan dricka normalt, som inte har den här sjukdomen. Fast det kan ju hända i mellanåt att de dricker för mycket. Sker det för ofta och de kommer att få konsekvenser och då måste de fundera på sitt drickande,
Jag brukar gå på Al-Anon gruppen i Farsa på måndagar, men i kväll så tänkte jag titta på fotboll AIK mot Malmö. På tv så klart, eftersom jag inte har pengar att gå på matchen.
 
 
 

Kommentera här: