Dagens dag

15 Maj

Internationella familjedagen*

Kardemummabullens dag*


Ja min familj består av min fästmö och bonusdottern. Fast bonusdottern har sin egen familj. Ursprungs familjen är splittrad. Mamma och pappa är döda. Sedan hade jag tre äldre halv bröder. Fast en av dem har gått bort på grund ut av samma sjukdom som även jag har. Fast jag är nykter nu och tillfrisknande. En annan har tagit avstånd till oss, Sedan hade jag även tre små halvsyskon, fast en ut av dem har också gått bort, Jag misstänker att det var ett misstag att hon tog för mycket sömntabletter.

 

Sedan hade vi även kardemummabullens dag. Jag är dålig på att baka,eller rättare sagt jag brukar inte baka, hur bra jag är på att baka det vet jag inte eftersom jag aldrig bakar. Fast när jag började på livsmedels tekniskt linje när jag var 16 år gillade jag bak. Men jag hoppade av skolan för kock ville jag inte bli. Jag utbildade mig till barnskötare. Men det var ju också för många år sedan.
 
Nu mera arbetar jag deltid inom mediea och jag arbetar bara 75% på grund ut av konsekvenserna ut av mitt missbruk. Jag har tagit mig långt fram och mycket beror på min nya familj, som jag är glad över att ha.

Kommentera här: