Är ingen trädgårdsmästare

21 maj

Man sätter inte bocken till trädgårdsmästare.

                                                                                  Sverige


Det är ju likadant med att vi sätter ju inte tjuven som väktare. Kan en alkoholist vara bartender? Ja det går nog, för de kan se vilka som har anlag till alkoholism. Jag har inte jobbat som, varken bartender eller trädgårdsmästare. Jag är ju ingen tjuv, kanske är jag en bock, men jag är ändå inte intresserad ut av trädgård. Jag har sjukdomen alkoholism, men skulle inte vilja jobba som bartender.

 

I dag så blir det ett möte i Rågsved och sedan ska jag förbi mammas lägenhet för sista gången och sedan lämna nycklarna till Ikano som har lägenheten. Det känns lite trist, med avsked ut av den lägenheten, som är det sista som mamma lämnar efter sig.

Kommentera här: