Är ingen poet

12 maj

PROSA = ORD I SIN BÄSTA ORDNING;

                           POESI = DE BÄSTA ORDEN

                           I DEN BÄSTA ORDNINGEN.

                                                                                  SAMUEL TAYLOR COLEBRIDGE


Taget i från boken Världens bästa citat om böcker. Jag vet inte om jag varken kan skriva poesi eller prosa. Jag skriver bara så som orden följer. Det får bli som det blir. Jag skriver mycket för min egen skull och om det är till glädje för någon annan så är det bara roligt. Det kan vara skönt att få ut sig alla tankar som rör sig i huvudet på en.

 

 I dag är det fredag och det känns underbart, imorgon så blir det tele jouren, kanske kan jag hjälpa någon genom att berätta hur jag själv har hållt mig nykter. Ja det gör jag även här.
Vem var Samuel Tayler Colebridge då? En poet som verkar vara lika som mig att bara börja med saker och ting och inte avsluta dem. Jag måste bara sätta igång och skriva igen. På min bok som jag har försökt med i många år.
 

Kommentera här: