Ska vara stolt över sig själv

28 mars

Hönan med den stoltaste fjäderskruden sätter sig inte i ett hörn.

                                                                                                             Västafrika


Ett Västafrikanskt ordspråk som visar att vi ska vara stolta över oss själva. Vi duger alla som vi är. Jag kanske inte är den snyggaste, fast vad gör det. Jag duger ändå så som jag är. Jag vill inte sitta i ett hörn, jag måste visa vem jag är. Fast ska jag erkänna så är det nog så jag gör. Jag brukar sitta i ett hörn och bara iakttar, men jag kanske inte har den stoltaste fjäderskruden men jag är ju ingen höna. I så fall är jag en tupp. En stolt tupp kanske. Nej det där lät för själv gott. Jag duger bara som jag är och det räcker så gott.
Fast jag är blyg och vågar inte ta för mig. Jag måste lära mig att vara stolt över mig själv. Kunna tro på mig själv. Jag duger så som jag är.

Kommentera här: