Hoppas på att slippa göra misstag i dag

1

mars

 

Just idag acceptera jag att livet aldrig blir som jag tänkt mig.

Vi går alla omkring med ödesdigra livsval i ryggsäcken som vi med facit i hand, i livets backspegel, önskar att vi hade haft ogjorda. Om vi fått en andra chans hade vi i många fall handlat helt annorlunda och om vi bara känt till det vi känner till idag hade vi sluppit göra många misstag. Det paradoxala är att om vi inte hade ställt till det hade vi inte heller vetat det vi vet nu.

 

Vilket av mina misstag har blivit min viktigaste läxa?


Ja det är helt klart att jag började fly in i alkoholen, att jag började missbruka alkohol. Om jag hade gjort som min kompis och gått hem den där natten för snart 22 år sedan vid fryshuset. Då skulle aldrig den där svåra misshandeln ha skett. Ja jag hade inte råkat ut för den. Jag vet inte alls vad Gud ville ha sagt med det, Jag slutade inte dricka förens två år senare. Ja fast det har nog även ett spel med i bilden.

 

Men jag har ändå lyckats bra med saker och ting trots att jag fick en hjärnskada. Jag är tillbaka till mitt gamla jobb som jag älskar så. Fast jag arbetar ju inte 100% utan bara 75% med löne bidrag. Så jag har kämpat mig tillbaka. Misstag kommer jag fortsätta att göra fast jag måste lära mig ut av läxan. Förhoppningsvis så slipper jag att börja att dricka igen. I dag ska jag inte det, för jag ska på ett praktiskt möte i AA:s tele jour och se när jag kan sitta där.

Kommentera här: