Midsommar vänner

23 juni

Sanna vänner är de som inte tycker att man har gjort sig omöjlig för all framtid när man har gjort bort sig.

                                                                                                                                                            Erwin T. Randall

Hurdana vänner har vi? Sådana som beklagar sig ideligen? Sådana som skrattar ut oss eller kritiserar andra?

Hurdana vänner vi har, beror på hurdana vi själva skulle vilja vara. Om vi vill tycka synd om oss själva, väljer vi vänner som talar om för oss hur eländigt de har det. Om vi vill känna oss förmer än andra, dras vi till dem som skrattar åt sin nästas misstag.

Men om vi vill bli så bra människor som möjligt, kommer vi att välja vänner som ser det vackra i tillvaron, människor som uppmuntrar oss att vara oss själva och som hjälper oss att göra en extra ansträngning, när vi har det besvärligt.

Hur kan jag bli en bättre vän i dag?


Jag måste vara vän, för att kunna få egna vänner. Jag är väldigt dålig på att höra av mig till mina vänner, men de är även aldrig någon som ringer mig, eller hör av sig och frågar hur det är. Ja det är midsommarafton i dag och vi vet inte vad som ska hända i dag. Det blir väl bara fästmön och jag som får äta lite sill. Fast först ska vi i väg och handla färskpotatis. Annars har vi ingen aning om vad som kommer att ske i dag. I morgon så ska vi till Grönan och titta på sommar krysset.  Och på söndag så blir det en resa till Åland och äta smörgårdsbord. Handla godis och kanske rakvatten.
Ja min bästa vän är min fästmö ocm jag är glad att hon orkar med mig. Med mitt slarv och lättja.

 

Kommentera här: