Förlåt för alla misstag jag har begått

 

Dagliga Reflektioner 25 juni.

 

EN DUBBELRIKTAD GATA

 

Vi kommer alldeles säkert att få förlåtelse för våra försummelser, om vi ber om detta. Men Gud kommer förvisso inte att rentvå oss och bevara oss om vi inte själva medverkar.

DE TOLV STEGEN/DE TOLV TRADITIONERNA,sid 40.

 

När jag bad, brukade jag utesluta en mängd saker som jag behövde förlåtelse för. Jag tänkte att om jag inte direkt nämnde dem till Gud, så skulle han aldrig behöva veta om dem. Då visste jag inte att om jag bara hade förlåtit mig själv för en del saker i mitt förflutna, så skulle Gud också förlåta mig. Jag hade alltid fått höra att jag skulle förbereda mig för resan genom livet. Men inte förrän jag kom till AA och blev villig att lära mig att förlåta och bli förlåten, insåg jag att livet är själva resan. Livsresan blir mycket lycklig så länge jag är villig att acceptera förändringar och ansvar.

 

 
 
Ja Gud vet säkert alla mina fel som jag begår. I dag så blir det inget möte eftersom vi ska i väg till Åland på en liten mini semester. Jag och fästmön ska dit och få äta smörgåsbord Jag ska välspela på banditerna också. Det kommer inte bli någonting drickbart för mig som innehåller någon alkohol över 1 %. Fast det jag ser fram i mot är maten.  Det ärju även vacker utsikt i skärgården.
Jag får hoppas att jag inte begår allt för många misstag i dag. Får be om en underbar dag i dag.

Kommentera här: