En underbar morgon igen!

 

 

AA-tanke för dagen 4 juni.

 

 

När jag nu har blivit vit, är det en del saker som jag tycker om: att må fint på morgnarna; att kunna behärska min intelligens fullt ut; mina barns kärlek och tillit; glädje och tillfredsställelse i arbetet; att vara fri från samvetskval; mina vänners förtroende; utsikterna till en lycklig framtid; att kunna uppskatta naturens skönhet; att veta precis vad det är jag håller på med.
Jag är säker på att jag tycker om det här, eller hur?

 

 

Att begrunda idag.

 

Att forma ditt liv betyder att putsa och modellera ditt material till någonting bra, någonting som kan ge uttryck för det andliga. Allt materiellt är den lera varav vi gestaltar något andligt. Du måste först inse själviskheten i dina önskningar och motiv, handlingar och ord, och sedan bearbeta den själviskheten tills den förvandlas till ett andligt vapen i det godas tjänst. Under den arbetsprocessen ser du allt klarare vad som måste göras för att forma ditt liv till något bättre.

 

Dagens bön.

 

Jag ber att jag ska kunna forma mitt liv till något nyttigt och bra. Jag ber att jag inte ska tappa modet för att det går så långsamt framåt.

 
Det är äntligen fredag och fyra dagars ledighet framför mig. Jag frågade om jag kunde få ledigt på måndag, och på tisdag så är det den 6 juni, Sveriges national dag. Det känns så skönt. I helgen ska jag till min lilla syster och fira henne för hon fyller år. I dag kan jag göra det nyktert, när jag var aktiv och drack struntade jag i allt och alla. Då tänkte jag bara på mig själv. Att jag kunde fly in i min egen berusade värld. I dag kan jag se på alla vackra träd runt omkring mig.
Jag har ju fått livet tillbaka, två gånger om. Eftersom jag höll på att dö på grund av mitt missbruk 1995. Ja jag dog ett litet tag i ambulansen. Jag slutade också att dricka alkohol över 1% 1997. Lärde mig då att ta en dag i taget.
Ja mitt liv i dag är ju underbart, jag slipper skämmas över det jag har gjort. Nej dags att gå till arbetet, utan någon baksmälla eller ångest över det som har hänt. Som sagt en lång helg.
 

Kommentera här: