Årets ljusaste dag

 

 

                                                     21 jun

 

   När jag genom meditation över Fjärde, Femte och Sjätte Steget blivit övertygad och beredd att låta mig befrias från hämmande karaktärsfel, uppmanar mig nästa steg, att be Gud om hjälp.

   Som Sjunde Steget är formulerat, antyder det att alla mina fel ska avlägsnas, men jag måste bearbeta varje fel för sig efterhand som de visar sig i mitt dagliga liv. Om och om igen måste jag be Gud om hjälp att avlägsna dem.

 

Dagens påminnelse

    Jag bör inte ställa för stora krav på mig själv. Inte vänta mig att alla framsteg kommer med en gång eller utan hjälp av min Högre Makt. Jag måste ständigt påminna mig om att acceptera hans hjälp i allt jag försöker göra.

   Om jag till exempel koncentrerar mig på att alltid vara tolerant och vänlig mot alla, kommer det snart att bli en vana, oavsett rådande omständigheter. Denna nya attityd kommer att påverka allt jag gör och göra mig mer acceptabel för mig själv så väl som för andra.

 

”Vi bad honom ödmjukt att avlägsna våra brister.”

Ödmjukhet är nyckelordet i Sjunde Steget.

 
 
 
 
Onsdag i dag och det är ju bara en morgon till att gå upp tidigt. Sedan är det midsommar afton, fast om vi ska följa kalendern riktigt, så är det i dag det vänder. Ja det är i dag som är den längsta dagen på året. Men regeringen har bestämt att midsommar afton ska alltid vara på en fredag så att midsommardagen infaller på en lördag.
Ja jag måste be min Gud om hjälp att bli av med min lättja. Att jag ska sätta i gång med saker och ting. Få tummen ur röven. Jag har jätte många bra ideer för boken men jag sätter inte igång att skriva den. Det är som om tiden inte räcker till. Fast det gäller att prioritera. I dag är det arbete som gäller och till kvällen så är det möte i min hemma grupp klockan 19:00. Slutet steg möte och det är det sjätte steget. 
I dag så är det årets ljusaste dag och nu vänder det. Fast vad gör det? Det kommer fortfarande vara många ljusa dagar fram över och vi ska ju ha en liten mini semester resa efter midsommar. En tripp till Åland på 24 timmar.

Kommentera här: