Är inte perfekt

28

Juni

Just idag gör jag så gott jag kan.                                                              

Livet är som en teaterpjäs utan manus. Vi har egentligen ingen chans att öva och vet aldrig hur nästa scen kommer att se ut. Om vi skulle göra rätt hela tiden så skulle vi behöva leva livet baklänges.

Vilken har varit mitt livs viktigaste stund?


Alla dagar gör jag så gott jag kan och jag kan inte göra mera. Jag vet att saker och ting inte blir perfekt, fast vad är det som är perfekt? Huvudsaken är att vi gör så gott vi kan. Klart att vi har det där med lättjan. Den gillar jag inte, och jag ska erkänna att den har jag för mycket ut av. Jag får fortsätta att göra så gott jag kan och hoppas att folk runt omkring mig uppskattar det.

 

Jag kan ju inte göra mera, för jag är inget helgon. Även jag gör en massa misstag dagligen. Men jag får försöka att undvika flera ut av dem i dag. Jag ska göra så gott jag kan.

Kommentera här: