Mina känslor i dag

20 juli

Det är verkligen märkligt hur många känslomässiga klimatförändringar man kan få vara med om på en enda dag.

När man paddlar utför en flod, lägger man märke till hur den förändras. På ett ställe kanske floden är bred och flyter långsamt. Men efter nästa krök smalnar floden och strömmen blir starkare. Och framför oss ligger forsarna och väntar på att få sätta oss på prov.

  Våra känslor och vårt humör kan växla lika snabbt. Många gånger under dagens lopp är vi på riktigt gott humör. Men plötsligt är det någon som retar oss för någonting, och så känner vi som en skräckslagen kanotist på sin första forsfärd. Då är det underbart att veta att vi aldrig utsätts för någonting som vi inte kan klara av, att meningen med allt som händer oss i livet är att vi ska utvecklas, och att Gud alltid vakar över oss.

Vad kan jag lära mig av de prövningar jag utsätts för i dag?


Ja mina känslor kan verkligen förändras. Känslan just nu är väl trötthet eftersom klockan bara är nio på morgonen. Jag vaknade halv sex i morse, men jag lyckades faktisk somna om. Jag vaknade vid halv nio i stället. Ja det är ju semmester. Jag vet ju inte vilka känslor som jag kommer att stöta på i dag. Den skönaste känslan är kärlek och tacksamhet. Jag är väldigt tacksam över min nykterhet. Tacksam över att jag har en gemenskap att gå till. Eller jag har ju flera gemenskaper att gå till. Dels växte jag upp med föräldrar som hade sjukdommen. Även vänner som hade den. Ja även jag har den, fast jag är tillfrisknande i från den.
Jag har lärt mig  att ta en dag i taget. Att jag går på min hemma grupp, som jag var på i går och det roliga är när det kommer nykomlingar dit. De delar med sig ut av sina erfarenheter. Alla har vi olika erfarenheter i från sjukdomen, fast vi kan ändå hjälpas åt. Genom att dela med oss ut av våra känslor.
Funderar på vad som händer i dag om vi ska åka och handla till bonusdottern som kommer hem i från Egypen i morgon. Då är det glädje över att se dem igen. Fast det är i morgon. Det är ju många känslor innan dess. Just nu är det en hunger känsla så det är dags för frukost.

 

 

 

Kommentera här: