Min dröm

27 juli

Svinet drömmer om ekollon, gåsen om majs.

                                                                                       Umgern


 

Ett ungerskt ordspråk om drömmar. Att vi alla drömmer om olika saker. Ja vad drömmer jag om? Ja att få klar min bok. Fast det är ju mycket som beror på mig själv. Jag måste sätta igång och försöka skriva på boken. Läser ju en väldigt bra bok av Stephen King som heter ATT SKRIVA en hantverkares memoarer. Där han skriver om sig själv och äver ger råd till oss som vill lära oss att skriva böcker. Jag har ju ett par böcker som jag håller på att skriva. En som bygger på mitt liv, en som jag började på förra året på skrivar kursen. Även en fantasi bok som jag bara hittar på i från ordböcker. Det står i Stephens bok att det gäller att läsa mycket böcker och det gör jag.

Jag drömmer inte att börja dricka igen. Det har jag hjälpt mig att gå i olika gemenskaper. Dels min hemma grupp AA som har möte på Onsdagar och Söndagar. På söndagar är det ett öppet möte då vem som är intresserad ut hur vi arbetar med vår nykterhet. Nej dags att göra räkningarna. Dem sket jag i när jag var aktiv och bara ville dricka. Att drick vore en mardröm för mig.

Kommentera här: