Inget gravallvarligt inlägg i dag

31 juli

Jag tycker att farfar har ett väldigt  gravlaxaktigt utseende. Sådan blir man när man blir gammal.

                                                                                                                                                    Peter, 7 år


 

Ja barns tankar och utryck är härligt att få höra. Det här är i från boken "Krokodiler inte svenska" av Unni Lindell. Ja själv har jag inga barn och det är väldigt trist. Eftersom jag gillade att arbeta med barn. Försöker mig på att skriva på en bok som ska bygga lite om mitt liv. Jag är precis i början och det är 1989, jag gick då barnskötarlinjen. Jag skulle ha gått i ett år, fast jag gick i ett och ett halvt år. För jag strulade och drack redan på den tiden. Det var därför jag slutade inom barnomsorgen på grund av mitt drickande ut av alkohol. Nu mera kan jag inte arbeta med barn på grunt ut av konsekvenserna ut av mitt missbruk. Efter hjärnskadan jag fick i samband med den svåra misshandeln 1995.

Kommentera här: