Är ingen idiot

30 juli

Om jag har sett längre än andra, har det varit genom att stå på stora mäns axlar.

                                                                                                                                                 Isaac Newton


Jag brukar inte stå på andras axlar och jag är kort. Så jag kommer inte att se så långt. Fast jag blir ju hjälpt ut av många andra, att ha kommit så långt som jag har gjort. Att jag har gemenskapen till hjälp att nyktra till. Jag vet att om jag skulle tro att jag kan dricka som alla andra som kan dricka alkohol. Jag har sjukdommen alkoholism och vet att om jag skulle börja dricka så, skulle jag dricka tills jag hade dött. Det är ingen rolig död som jag skulle råka ut för då. Antagligen genom leverskador eller svåra konsekvenser precis som jag råkade ut för 1995. Jag ser bara en dag i taget.

 

Ja Isaac Newtom har jag ju läst om i skolan och då kommer jag ihåg om det fallande äpplet och gravitationen. Isaac har samma namn som mitt bonusbarnbarn. Han är smart också trots sin sjukdom, även han har en hjärnskada precis som även jag har. Har försökt att förklara det flera gåger, att bara för att jag har en hjärnskada så behöver jag inte vara en idiot. I så länge jag går i den gemenskapen som jag går i. Vi har möte i dag i Rågsved:s nya folkets hus klockan 13:00 och det är ett öppet möte.
 

Kommentera här: