Skriva på boken igen

19 februari

Det finns ingen riktigt bra bok utan moral.

 Men världen är rymlig, så ock moralen.

                           R.L STEVENSON


Ja jag har nog en rätt hög moral. Jag tänker inte dricka någonting med alkohol över 1 %. I dag är det min mötesdag. Så jag tänkte gå på två möten i dag. Först till ACA på Maria klockan 10:30 och sedan till Rågsved på ett AA möte.
Ja jag måste börja om på min bok som jag en gång i tiden började skriva. Jag måste börja om på den så att jag kommer in i den igen och kanske lägga en halvtimma på den om dagen. Ja kanske en timma, fast jag vet att kommer jagbara igång så kommer det kännas bättre.
Ja moralen i den, är att genom att dricka alkohol så som jag gjorde. Det kommer att leda till döden. Min moral i dag är att undvika alkoholen och sedan vara vänliga mot dem jag möter.
Vem var R.L Stevenson då. Ja en författare som jag själv har jag inte läst någon bok ut av honom. Fast jag har ju sett filmer ut av hans böcker. Både skattkammarön och Dr Jekyll och MR Hyde. De är ju båda klassiker. Men jag har ju som sagt inte läst någon ut av dem. Kanske jag ska ta och försöka mig på någon, för de är ju en skillnad på att läsa en bok och att se det på film.

 

Kommentera här: