Lev för stunden

17 februari

Tag vara på ditt liv! För nu är det din stund på jorden.

                                                                                  Wilhelm Moberg


Ja livet kan ta slut väldigt fort. Allra helst om jag inte tar vara på mitt liv. Jag ska inte leva i det förflutna och inte heller i framtiden. Jag måste leva i nuet. I dag är det fredag och jag har vart hemma och vart sjuk i ett par veckor. På måndag är det arbete igen. Jag längtar lite till att få komma tillbaka.

 

Ja Wilhelm Moberg var ju en stor författare. Han skrev ju utvandrarna och även soldat med brutet gevär. Raskens ja många av de böckerna har jag sett som filmatiserade, som tv serier och dem gillade jag. Fast jag har inte läst någon ut av hans böcker. Nu mera så läser jag mest moderna författare. Just nu läser vi Martin Pistorius som i 12 år var fånge i sin egen kropp. Boken heter När jag var osynlig och är väldigt intressant.
 
Nej nu ska jag äta frukost och även lyssna på boken.

Kommentera här: