Vill ha en skön känsla i dag

16 augusti

Jag är solen på ditt gyllne hår

Jag är vinden mot din kind

Där på livets stig du går

Skänker jag dig frid i sinn´.

                                                      Gordon Bok

I dag ska jag känna … Jag ska känna vind, vatten, jord, sol. Jag ska känna regnet, hur det smakar, och svalkan, när regnet piskar mot huden. Jag ska känna skjortan mot kroppen, håret som sveper över ansiktet i vinden.

   Kärleken ska kännas som ett tänt ljus på en födelsedagstårta, ett ljus som vägrar att slockna, hur mycket jag än blåser på det. Medkänslan ska kännas som en dovt molande tandverk som inte hindrar mig i mina sysslor, men som aldrig tar slut. Jag ska känna glädje och sorg, smärta och hänförelse. I dag ska jag känna. Jag ska känna som en mänsklig varelse som är lika unik som en snöflinga och lika vanlig som gräset.


Ja i dag känner jag trötthet eftersom vi var på rockbjörnen i går jag och fästmön. Det var trevlig, att gå omkting där bland alla kändisar. I kväll så är det möte i gemenskapen. Jag hade glömt att skriva hela texten här uppe i går så jag skrev det sista nu på morgonen. Ja vi får inte ge upp kärleken för lätt. Ja medkännslan är bra att känna. Fast kan kännas jobbigt att känna den, när vi inte kan göra någonting åt det. Nej dags att äta frukost och bege mig till jobbet.

Kommentera här: