Naturligtvis är jag tacksam över vår natur

11

Augusti

Just idag är naturen min religion.

Jag öppnar mitt hjärta och ber: Gud, tack för skapelsens skönhet. Alla djuren, de vilda ängarna, bergens ro, havens djup och rymdens väldighet. Tack för liv i universum, regnbågens löfte och din trofasthet. I naturens allra minsta delar anar jag din storhet.

Vad ger naturen mig?


Jag är så tacksam över all den luft vi kan andas, som vi tyvärr håller på att förstöra. Nej det där lät negativt. Ja vi måste vara tacksam för den jord vi lever på. Att vi ska värna om den natur som vi har.  Ja naturen ger mig allt, den ger mig mat, luft och vatten att dricka. Jag vill leva med ren luft och ett vatten som vi kan dricka. Så värna om den natur som Gud har skapat. Ja om du inte tror på Gud, så behöver du ju inte förstöra naturen ändå. Låt oss ha naturens skönhet runt omkring oss.

 

Kommentera här: