Nästa vecka har jag 1040 vita veckor

12 augusti

Den Svarte Mannen/Afro svensken/Negern tog sig

                             En Vit Vecka


Det här kommer i från boken HAR MAGE ~ att Sticka Ut! Orginaltexter af Jahn Caminjo. Ja neger är ju ett laddat ord. Nyamko Sabuni (fp) skrev en debatt artikel i Aftonbladet  om att det är kränkande att bli kallad det. Jag tänker på att jag kan bli kallad för fyllo. Eftersom jag kan vingla på grund av min hjärnskada, med det stämmer att jag fick den på grund ut av konsekvenserna av mitt missbruk. Nu på torsdag har jag 1040 vita veckor bakom mig. Jag har lärt mig att ta en dag i taget. Fast en N.... kan inte bli vit. Jo det är klart att de kan bli nyktra, för det finns ju även svarta som har samma sjukdom som jag har, nämligen alkoholism.

 

 

Kommentera här: