Låt alla få vara som de vill

Var morgon ny 30 augusti

AUGUSTI 30, 2014 AV HAPPYJOYOUSFREE1

Jag tycker om min vän för att hon är den hon är, inte för det hon gör.

 

Vi kan upptäcka det goda i situationer, upplevelser och människor, om vi försöker hitta det. Som regel ser vi det som vi väntar oss att få se. Det ligger en förkrossande makt i våra förväntningar. Den är ofta förlamande, alltför sällan är den positiv.

  Alla skapar sig en egen, personlig omgivning, ett själens hem, vilket innebär att vi när som helst kan ändra vår syn på livet, ändra uppfattning om det som sker, och framför allt ändra uppfattning om oss själva. På samma sätt som vi kan upptäcka något gott hos andra om vi letar, kan vi upptäcka något gott hos oss själva.

   Alla har vi något som är bara vårt eget. Alla vill vi glädjas i våra hjärtan. Och vi har fått lära oss att inse att det kommer an på oss själva om vi ska få glädjas i våra hjärtan. Vi kan göra oss fria från det förflutna och alla dess sorger, och vi kan överlämna oss åt en högre makt för framtiden. Det är nuet som är det absolut viktigaste i vårt liv.


God morgon klockan är nu halv sex på morgonen och jag mår bra av att sitta här och dela med mig ut av mina känslor och tankar. Jag tycker om alla minna vänner, jag tror inte att jag har någon ovänn. Jag hoppas inte att någon ogillar mig. Fast om det nu är någon som gör det, så tror jag inte att jag får veta det.

 

Jag måste framför allt gilla mig själv. Jag duger som jag är. Fast det är klart att även jag kan ha många brister. Det är bra att jag erkänner dem. För vem är det som är perfekt. Ja Gud kanske, ja så som jag ser på Hen. Att göra ett tionde steg varje kväll stärker mig, och jag inser vad jag har gjort fel i dag. Att jag kanske har slagit på mig själv för mycket. Inte trott på mig själv, inte vågat göra några misstag. För misstag gör jag dagligen. Att förlåta andras misstag. Att försösöka att inte vara så egocentriskt. För det har jag en stor förmåga att vara.

Kommentera här: