Tjugo år i dag

17 augusti

”Bankförluster orsakas av att insättningarna inte sätter in tillräckligt mycket pengar för att täcka förluster som uppstått på grund av misskötsel.”

                                                                                       Dan Quayle


Det här är i från Dassboken, inte för att jag förstår det roliga i det. Fast jag är ju dålig på ekonomi. Ja vem är då Dan Quayle då? Jag har inte hört talats om honom. Fast jag är inte så insatt i den amerikanska politiken. Jag bryr mig inte så mycket heller.

 

I dag är det arbete och jag tänkte gå ned i kväll på möte i Globen gruppen och lämna krets protokoll papperet. Det är även i dag tjugo år sedan som jag medvetet drack någon alkohol över 1 %. Jag lärde mig det i gemenskapen att jag bara behöver vara nykter en dag i taget. Och i dag har jag tagit en dag i taget i tjugo år eller 7305 dagar. Som jag och mina vänner satt på Älvsjö badet och drack folk öl.

Kommentera här: