Vill att människor mår bra

26 april

 

GUD sade ox-så att

Vi Har En Uppgift

      Här i Lifvet

Och att det finns plats för

     Alla och Envar


Det här är tagen i från boken Har mage~att sticka ut! Orginaltexter af Jahn Caminjo. Ja även jag har en uppgift fast jag kanske inte är så bra på allting. Skulle ju till Rågsved igår, fast det blev inte av. Ska dit i kväll på ett möte. Det är slutna stegmöten nu mera. I dag har vi kommit fram till steg fyra som jag tycker var ett väldigt tungt steg. Vi gjorde en grundlig och oförskräckt moralisk självrannsaka. Hittade en bra sida där det stod två olika sätt att arbeta med steg fyra. Den kommer i från Beroende  bloggen av Helene Furness. Fast alla får arbeta med stegen hur de själva vill. Fast det är svårt att erkänna sina egna misstag.

 

Ja min uppgift här i livet är att försöka sprida en harmoni och glädje. Fast jag vet inte hur jag lyckas. Själv så håller jag mig nykter genom att berätta hur jag själv har gjort. Att ta en dag i taget och lyssna på de som har gått före, även att lyssna på de som inte har sådan lång nykterhet. Mycket har jag glömt eller kanske förträngt. De kan påminna mig.

Kommentera här: