Citat i från dassboken

4 april

 ”Jag tror på köttets lust och på själens obotliga ensamhet.”

                                                                                       Hjalmar Söderberg


Dett kommer från dassboken, fast det är ett citat ut av Hjalmar Söderberg. Ja det stod mycket intressant om Söderberg. Men jag har faktiskt inte läst någonting ut av honom. För tillfället så läser jag en bok om Barbro Hörberg som var och uppträdde när jag var på kollo som barn. Tror att det var samma år som jag var på kollo som hon dog. Jag läser nu boken "Med ögon känsliga för grönt". Nej det var året efter som hon dog. Jag var på kollo på Blidö och jag fyllde tio år då. Jag lyssnar även nu mera på henne på spotify och försöka minnas när jag var barn.

 

Ja tillbaka till Söderberg, kanske är någon författare som jag borde läsa. Jag har så mycket böcker att läsa, jag lyssnar ju även på böcker just nu lyssnar vi på Jo NesbØ:s första bok fladdermusmannen.

Kommentera här: