Barns konstiga lekar

14 april

När jag leker post med min bror så är det alltid han som vinner. Förra gången bet han mig i naveln.

                                                                                                                                                              HENNIE, 7 ÅR


I dag är det i från Unni Lindell:s bok "krokodiler Talar inte svenska". Det är en bok om barns tankar och funderingar. Det är roliga citat, fast det här citatet förstod jag inte. Fast det är ju barns tankar och funderingar och de kan ju vara konstiga. Fast jag har ju inga barn i min närhet nu mera. Det enda barn som jag har kontakt med är väl Isaac som är mitt bonusbarnbarn som också har en hjärnskada som jag har. I dag ska jag försöka få tag i Isaac:s pappa om han kan skjutsa mig till mamma:s lägenhet för att hämta lite saker. Det är så skönt att det är helg. Det är ju Lång-fredagen i dag. Det är nog inte många som vet varför vi firar påsken i dag. Framför allt inte barn. Jag kommer ihåg när jag var liten så sprang vi runt och klädde ut oss till påskkärringar. Vi ringde på dörrarna i kvarteren där jag bodde, precis som vi gjorde under lucia. Fast i dagens samhälle går det inte att gå och ringa på dörrarna.

 

När jag blev äldre så avskydde jag den här dagen eftersom systembolaget och alla affärerna var stängda. Allt var tråkigt på långfredagen. I dag så bryr jag mig inte så mycket att det är långfredag eftersom jag inte dricker alkohol längre. Är inte ens sugen på det. Det är den enda lagliga drogen som finns till försäljning.

Kommentera här: