Vill inte dricka mig full i dag

2

september

Just idag gör jag skillnad.

Andlig utveckling handlar om att börja förstå att den här världen inte kan helas utan mig. Kan jag se att mitt liv är en pusselbit som hjälper mig att inse varför världen ser ut som den gör? Att vara människa är att ha ett val – och mitt liv gör skillnad.

 

På vilket sätt vill jag göra skillnad?

 


Vill ej berusa mig på alkohol i dag. På den tiden, då jag drack alkohol, så hade jag inget val. Jag hade en sjukdom som heter alkoholism. Jag har fortfarande sjukdomen, men så länge jag inte dricker så håller jag mig frisk. Jag kan inte fly in i alkoholens rus, för då vill jag bara ha mer och mer. Jag har ju precis börjat att arbeta för Aftonbladet igen och det var mitt val. Jag trivdes inte på Schibsted. Fast Schibsted, äger ju en del fortfarande ut av aftonbladet. Men jag servar inte de eller Svd längre. Nu jobbar jag bara för Aftonbladet. Så nu blir det skillnad på jobbet, vi får se vad det blir för någonting.

 

Kommentera här: