Gillar inte gräl

14 september

Två fåglar på samma ax började gräla strax.

                                                                        Allmänt


Ett allmänt ordspråk i från boken "ordspråk från när och fjärran" där Lenart Hellsing har skrivit svensk text och även ilustrerat. Ja till och med fåglar kan inte samsas. Vi människor är mästare på att gräla. Även jag kan gräla med fästmön ibland. Fast jag gillar inte att gräla. Jag var nog mer grälsjuk förr när jag drack alkohol. Jag är glad över att jag slipper att fly in i alkoholen i dag. Jag har hjälp ut av mötet som jag kommer att gå på i kväll. Jag har hjälp ut av gemenskapen AA som har möte i kväll i Rågsveds folkets hus klockan 19:00. Vi har öppna möten så att alla kan komma och höra på hur vi har gjort för att bli nyktra och behålla vår nykterhet.

 

På mötena brukar vi inte grälar, där är vi för att stötta och hjälpa varandra. Men först ska jag arbeta och i dag gillar jag att gå till jobbet. En gamal vän till mig hade lagt upp bilder på Face book och det var en bild på mig i från 1989 inne i frrån Klara. Jag var så smal och spinkig då.
 
Bilden är tagen ut av Claes Funck då jag var 24 år och väldigt spinkig. Det var väldigt roligt att se gamla bilder på min ungdom. I dag så är jag mycket tjockare. Men jag är i alla fall nykter i dag.

Kommentera här: