Unga ska inte få dö

9 oktober

För den som är gammal finns det inget så tragiskt som när en ung människa dör. Detta är tillräckligt bevis för att livet är något gott.

                     Zoe Atkins


Ja jag tänker då på min lilla syster och även på min bästa kompis som gick bort innan han hade fyllt 30 år. Jag själv höll ju på att dö innan jag hade fyllt trettio år. Jag överlevde och jag lever i dag, trots att jag fortfarande kan ha problem med sakeroch ting. Jag är ändå glad över att jag lever i dag. Trots att jag nu mera kan kalla mig gammal.

I dag är det mötes dag och vi ska kanske åka och handla en dammsugare. Jag är fortfarande snuvig, fast jag ska gå och jobba i morgon. Jag längtar till jobbet och det var länge sedan jag gjorde det. Det beror på att jag trivs på jobbet så mycket. Fast jag måste ta dagen i dag först. Bara ta en dag i taget.

Jag vill inte ha någon som dör i min närhet. Varken gammal eller ung. Och jag vill verkligen inte dö nu. Jag trivs med livet nu mera.

Kommentera här: