Barns tankar

4 oktober

Min syster ska bli stylist, så hon vill inte ha med posten att göra.

                                                                                                  EMMA, 8 ÅR


Ett barns tanke och ord. Men jag förstår inte riktigt meningen. Nog för att jag vet att posten är väldigt slarvig. En stylist är ju mer noggrann och vill att personen ska vara fin. De vill inte ha något hast verk. Det här är i från Unni Lindells bok "KroKoDiLer TaLar inTe svenska". Det är i från en mycket rolig bok. Om barn som berättar om sina tankar om saker och ting.

 

Själv vet jag inte om jag ska gå till jobbet i dag, eftersom jag har fått en förkylning. Fast nu mera så trivs jag på jobbet, och har ingen lust att vara hemma. Jag får känna efter ordentligt innan jag beslutar mig för hur jag ska göra. Det är ju även kanel bullens dag i dag.
Ja posten i dag som nu mera finns. De har ett stort problem. Kan det bero på att de vill spara pengar, eller sin personal.

Kommentera här: