Är ju gammal nu mera.

2 oktober

Det är otroligt vad vår syn på ålder växlar med åldern.

                                                                         Carl Erik Soya


Ja jag har ju flera åldrar som jag ser mig själv. Jag föddes ju för över 51 år. När jag var yngre så ville jag bli äldre, men nu när jag är äldre så skulle jag vilja vara yngre. Jag kan ju räkna med att jag, fick börja om mitt liv när jag blev svårt misshandlad 1995. Sedan har jag ju även tiden som jag skruvade på korken på flaskan. När jag slutade att dricka alkohol. Det var i augusti 1997 som jag drack min sista folköl.

 Vem är Carl Erik Soya då? En dansk författare, som skrev dessa ord. Jag har aldrig hört talats om honom. Fast det är mycket jag inte har hört talats om. Jag tror inte att jag har läst någon dansk författare. Jo just det! Klart att jag har läst H,C Andersen. Fast det var ju som barn. Men i dag är jag en gubbe och läser nu Stephen King, Mr. Mercedes. Fast avlutade en väldigt bra bok ut av Pernilla Ericson "spåren vi lämnar efter oss".

Kommentera här: