Är jag en dålig vän?

29 oktober

En vän är en människa i vars sällskap man törs vara sig själv.

                                                                       Frank Crane                  


Ja vilka är mina vänner? Jag har svårt att ha vänner. Varför vet jag inte. Det beror säkert på mig själv. Jag hör av mig till mina kompisar, fast det är få som hör av sig till mig. Klart att min fästmö är min vän, fast henne lever jag tillsammans med och skulle ju även vilja ha någon utanför familjen att prata med ibland. Jag har många kamrater och vänner på FB. Men det är inte många i irl. Jag har ju många vänner i mina gemenskaper. Men jag är nog dålig på att vara en vän själv. Varför vet jag inte. Jag tror att det kan bero på att jag inte kan ta folk på rätt sätt.

 

Jag har inte så många vänner, fast jag har många kompisar. Vad är det för skillnad på vän och kamrat. Jag brukar ju vara mig själv mot alla min kompisar. Men en vän ska jag kunna lita på, fast jag har svårt att lita på andra, Ibland kan jag ha svårt att lita på mig själv.
Vem var Frank Crane då? Det finns två Frank Crane fast det här var en amerikansk präst och författare.
 
Måste kanske bli en bättre vän, så att fler hör av sig till mig.

Kommentera här: