Jag har haft tur

6 november

 

Turen har naturligtvis sin del i människans tillvaro, men hur man uppträder är mycket viktigare.

 

Om vi uppträder så som vi ärligt och uppriktigt tror att Gud vill att vi ska uppträda, slipper vi tveka. När vi på ett kärleksfullt och ömsint sätt deltar i det som angår oss, då för vi Guds budskap vidare, och det är allt som begärs av oss här i livet.

Sedan vi slog in på bättringsvägen har vi blivit delaktiga i många andra människors tillvaro. Vi behövs för att lyssna, vägleda, stödja och hjälpa våra kamrater. Var gång vi har tillfälle att påverka en annan människa ska vi för vår egen skull, lika väl som för hennes, låta Gud visa oss hur vi ska bete oss.

Alltför ofta uppfattar vi inte Guds budskap därför att vi är för upptagna med våra egna själviska bekymmer, men det är aldrig för sent att börja lyssna efter det. Gud finns nära oss och väntar på att bli igenkänd. Ju lättare vi har att känna igen Honom, desto mer jämnas livets väg för oss.

Vi behöver aldrig sväva i tvivelsmål om vad som är rätt. Även om vi inte alltid gör det rätta, är vi aldrig okunniga om vad vi bör göra.

 

Jag ska följa samvetets röst i varje ögonblick.


Ja jag lämnar över till den Gud så som jag ser på hen. Jag har ju haft tur, när jag överlevde den svåra miss-handeln 1995. Jag skruvade på korken 1997. Då hittade jag även min hemmagrupp som har möte i dag i Rågsveds folketshus klockan 13:00. Men innan jag ska dit ska jag på ett ACA som har möte klockan 10:30 på Maria torget. Ja vid sankt paulsgatan 39 D men det är tunnelbane station Maria torget. Nej nu är det frukost först. 
 

 

Kommentera här: