I böckernas underbara värld

 

29 november

Böcker är som skepp

Som färdas genom tidens stora hav.

                           FRANCIS BACON


Ja med böcker kan du ta dig överallt och ändå sitta i fin soffa. Lyssnar/läser på boken Mördar-Anders och hans vänner (samt en och annan ovän) av Jonas Jonasson. Det är han som skrev 100 åringen som klev ut genom fönstret. Han skrev ju också Analfabeten som kunde räkna. Alla tre böckerna är väldigt roliga att lyssna på. Jag älskar att läsa böcker, både att blädra i och även att lyssna på. Då kan jag fara iväg i fantasins oändliga stora hav. Jag skulle även försöka mig på min egna bok, då skulle jag kunna fara i väg i fantasin. Fast jag har så mycket jag vill göra. I dag är det arbete och sedan ska jag åka och träna på Friskis & svettis i Skanstull.

 

Kommentera här: