Vilka främlingar möter jag i dag?

3

Maj

Just idag är främlingen min vän.

 

Jag öppnar mitt hjärta och ber: Du som aldrig kan beskrivas, du som är större än alla bilder, du okända och min förtrogna. Idag finns du just för mig, för de jag älskar och för alla mina vänner. Hjälp mig att se att du också finns för den jag inte känner och för min fiende. Du skapar nytt, försonar och helar det trasiga, du ger mening åt allt.

Vem behöver jag lära känna bättre?


Jag ska inte vara rädd för främlingar. Alla är inte onda. Är jag själv vänlig mot de jag möter så har de ingen anled-ning att vara ond mot mig. Jag har ett öppet sinnelag idag. Jag har ju just nu en stor sorg över att min bror gick bort för en vecka sedan. Jag vet att jag inte kan göra något åt det. Fast jag vet att han har det bättre nu. Han hade så ont och var så bitter i slutet. I dag slipper han att känna smärta. I dag är han med alla sina kära som har gått före. 

  Vi kommer säkert att ses en dag, då även jag vandrar vidare. Fast så länge jag själv struntar i det första glaset, så har jag en större chans till att leva vidare. För jag vill inte dö som du gjorde, jag trivs med livet trots allt. I dag är det tisdag och jag ska gå och träna, ska försöka få den rutinen att träna på tisdagar. Så jag ber till min Högre Kraft att ge mig styrka att fortsätta med den rutinen.

På jobbet så kommer jag att varasjälv, för den nya avdelningen som skapades office sevice help team är det bara jag kvar i. Jag kommer att få hjälp av konferens tjejerna med frukt och mjölk. Jag ska bara dela ut på Aftonbladet, och de i övriga huset.
Den jag behöver lära känna bättre i dag är mig själv.

Kommentera här: