Nio år kvar till sextio

28 maj

En man på sextio har tillbringat tjugo år i sängen och mer än tre år för att äta.

                                                                                                        Arnold Bennett (1867-1931)


 

Ja jag är en man på femtio och jag räknade ut att det är väl 17 åt till i sängen och kanske ett halv år till att äta. Fast jag lever bara en dag i taget och jag har nog sovit längre i samband med misshandeln. Fast jag äter ju väldigt mycket. Jag har fått en gubbmage. Fast jag vet inte om jag kommer att bli sextio, mycket kan hända. Fast om jag struntar i att ta det första glaset, så har jag en större chans. I dag är det kretsmöte i Rågsved och jag är nominerad till sekreterare där. Vi får se om jag kommer att bli det.

Vem var Arnold Bennett då? Han själv blev 64 år. Så han sov och åt något år till.

Kommentera här: