Mer pengar åt folket

31 mars

På banken sitter de och trycker ut pengar medan de arbetar bakom disken.

                                                                                                                Håvard, 7 år


 

Ja barn har sina funderingar, varför trycker de inte mera pengar så att alla har. Ja när de blir äldre så kommer de att förstå. Undrar över mina funderingar var som sju åring. Det finns ett par minnen där i från. Jag gick i lilla Snösätra skolan. Där det är dagis nu mera. Jag minns några klasskompisar, en del har det gått bra för andra mindre bra. Undra vilka det gick bäst för? Har ju inte kontakt med några i från min första klass. Det är tråkigt, mycket berodde på att jag blev förflyttade i fyran. Tror att det berode på för myckett bråk. Eller rättare sagt för mycket bus. Det fick mig att strunta i plugget och trotsa ännu mera.

Ja tänk om det hade vart så enkelt som Håvard sa att de trycker pengar på banken. Så att alla kunde få. Men det förstår ju jag att så är det inte. Fast lite jämlikare tycker jag att det skulle vara. Mera lika fördelningar, så att det inte är bara en som har alla pengar.

Kommentera här: