Hoppas på höjd lön

22 juni

Vi kommer aldrig att acceptera några statligt satta fattiglöner. Aldrig.

                                                                             Stefan Löfven på LO-kongressen


Jag undrar om jag själv kommer att gå ned i lön när jag sedan kommer att byta arbete. Jag kommer i alla fall få ett arbete där jag trivs. Fast jag kanske till och med höjer lönen, det har jag ingen aning om. Huvudsaken är att jag kommer att må bra på jobbet. Sedan får vi se vad det blir som jag ska göra. Jag ska vara någon slags hjälpreda på Aftonbladet. Det var på Aftonbladet jag började 1989 igamla Klara och har vägrat att ge upp. Så jag ska börja där i september och får se vart det slutar. Är glad om jag får någo lön alls. Jag måste i alla fall få så att jag kan betala räkningarna. Bättre att arbeta än att gå på bidrag. Fast jag har ju i alla fall 25% pension.

 

Kommentera här: