Fredags skoj

17 juni

En präst kommer körande i sin bil på landsvägen då han får syn på en nunna som står och väntar vid busshållplatsen.

Han stannar och frågar henne om hon ville ha skjuts in till stan. Den unga nunnan tackar för erbjudandet och sätter sig i framsätet jämte prästen. Hennes nunnedräkt går upp en bit och avslöjar hennes ena knä. Prästen blir helt till sig i trasorna och kan inte undvika att lägga sin hand på hennes knä.

- Fader, säger nunnan, tänk på vers 912.

Han drar snabbt undan handen och ber henne om ursäkt, men han kan fortsatt inte slita sina blickar från henne. Lite senare under färden händer det igen – hans hand glider över hennes knä. Hon säger återigen:

- Fader, kom ihåg vers 912.

Han ursäktar sig igen och tar bort handen. När de kom fram till stan och är på väg bort från bilen ger hon prästen en menande blick samtidigt som hon tackar för skjutsen. Prästen skyndar sig hem för att snabbt slå upp i boken vad det står att läsa i vers 912: ”Fortsätt att pröva dig fram, det är enda vägen till salighet!”

Sensmoral: Den som inte är tillräckligt påläst i jobbet kan gå miste om stora möjligheter!

 

Ja lite kul på fredags moronen, eller på fredagen när du nu läser den. Jag vill inte hela tiden att allt ska vara så alvarligt, vi kan ju även ha skoj ibland. Jag tänkte först lägga upp en rolig bild här.
 
 
Fast jag vet inte om den skulle vara så rolig. Men här är den i allafall och ni får ta den som ni vill. En gubbe med snuskig humor. Ja det är jag kanske. Men jag har hellre humor än våldstankar. Fast humorn ska inte gå ut över någon annan. Ni får ta mig så som jag är.
 

Kommentera här: