Politik i dag

24 juli

Vi kommer inte ha råd att vara politiskt korrekta”

Donald Trump som enligt politifact i skrivande stund ljugit i 75 procent av sina uttalanden under presidentkampanjen i USA.


Jag är inte mycket för att Trump vinner, då kommer jag att bli rädd.Jag själv håller på Hillary Clinton. Inte för att jag är så insatt i den Amerikanska politiken. Är inte så insatt i politiken över huvud taget. Själv är jag på vänster kanten. Jag undrar vilka som är politiskt korekta. Fast man kanske skulle ge sig in i politiken. De verkar ju tjäna mycket pengar. Fast jag är ju ändå inte så intresserad ut av politik. Jag är ju bara i mot våld. Det är ju min huvudfråga. Alkohol får de som kan dricka få dricka. Fast hade alkohol kommit på i dag så hade det blivit förbjudet. Eftersom alkohol skadar så många människor. Men det går inte att förbjuda det. För de finns de som kan dricka alkohol som inte har min sjukdom.
Jag ska på två möten i dag. Först ACA eftersom jag växte upp med sjukdomen och sedan på AA eftersom jag själv fick sjukdomen. Sedan blir det fotboll. Hammarby mot AIK. Fästmön är Hammarbyare och själv är jag gnagare. Så vi båda får heja på våra lag.

 

Kommentera här: