Mer ödmjukhet

Dagliga Reflektioner 8 juli.

ALLT MERA FRIHET.

 

Sjunde steget medför den förändringen av vår inställning, att vi med ödmjukheten som rättesnöre kan ge upp vår självupptagenhet och i stället vända oss utåt mot andra människor och mot Gud.

DE TOLV STEGEN/DE TOLV TRADITIONERNA, sid 50.

 

När jag till sist bad Gud att avlägsna allt som skärmade av mig från Honom och från det andliga solljuset, gav jag mig ut på en lyckligare resa än jag någonsin hade anat. Jag upplevde mig fri från de personlighetsdrag som hade hållit mig instängd i mig själv. Tack vare detta ödmjuka steg känner jag mig ren.

Jag håller detta steg särskilt i minnet, för nu kan jag vara till nytta för Gud och för andra. Jag vet, att Han har gett mig styrka att utföra Hans vilja och förberett mig för vem eller vad jag än må möta i dag. Jag är sannerligen i Hans händer och jag tackar för lyckan att kunna vara nyttig i dag.

 


Ja jag har blivit mer ödmjuk, fast jag blev arg i går för det skulle vara en annan text i dag det skulle ha vart AA:s tanke för dagen. Men jag hittade inte den boken. Det beror på mitt egna slarv. Jag vet att jag är väldigt själv-upptagen. Jag måste se till mina medmänniskor och glädjas över andras lycka och inte bli så besviken på att det inte går bra för mig själv. Jag får se det så att jag har det ändå bra, än mot andra stackare i samhället.  Jag har det inte så gott ställt, fast jag har i alla fall så att jag kan klara mig.
Vad händer i dag då?
Ja vi ska åka och handla mat till bonus dottern som kommer hem i från Egypten på söndag natt. De har vart där i sex veckor. Måste ändå ta det lugnt på grund ut av smärtan i knät. Ska smörja in det med voltaren. Längtar till måndag då jag sk till läkaren så att jag kan få hjälp med, hur jag ska göra med knät.

Kommentera här: