Leva harmoniskt

Var morgon ny 29 juli

JULI 29, 2014 BY HAPPYJOYOUSFREE1

Det kan finnas harmoni i det som är annorlunda likaväl som i det som är likadant – under förutsättning att grundtanken är densamma i båda fallen. – Margaret Fuller

 

Harmoni existerar överallt. Det är vår egen personliga inställning som skapar disharmoni. Om vi är vänliga och kärleksfulla har det en positiv inverkan i alla situationer och på alla människor.

Motsatsen är lika sann. Alla vill leva i harmoni med andra. Och det får vi göra om vi visar oss uppriktigt tacksamma.

Våra känslor i dag för olika personer, olika förhållanden, speglar styrkan i vårt förhållande till Gud.

När vi lever i förbund med en högre makt, följer vi med i livets ström utan att streta emot. Då får vi uppleva harmoni, även i det som är annorlunda. Allting i livet strävar mot fullkomlighet och harmoni. Vi har ingenting att frukta. Vi kan tryggt förtrösta på en högre makt i vetskap om att allt som sker, hur ogynnsamt det än kan förefalla, ändå bidrar till att skapa harmoni, om vi bara hyser förtröstan.

 

Harmoni existerar överallt. Det ska jag glädjas åt. Jag ska tro på nuet. Jag ska tro på framtiden.


Vill önska er alla runt omkring mig en harmonisk dag. Själv vill jag nu leva harmonisk dag. Jagvill inte stressa i dag. Jag vet inte alls vad som kommer att ske i dag. Vi har inte planerat någonting, får se om fästmön har någonting planerat. Att leva harmoniskt, och inte stressa upp för någonting så är det bra. Vi får se vad som kommer att ske. Vi kanske får gå ut och utforska Stockholm. Det kan vara trevligt att turista i sin egna stad.

 

Vill bara gå ut och gå i min egna harmoni och inte stressa runt. Att bara ta det lugnt i dag. Allra helst när vi inte har någonting planerat. Satt i tele jouren igår. Det var två som ringde som jag själv tog i mot. Vill bara leva en harmonisk dag i dag.

Kommentera här: