Älskar böcker

13 juli

 

Spridningen av dessa tysta lärare – böcker – över hela vårt samhälle är till för att åstadkomma större effekter än artilleri, maskiner och lagstiftning. Deras fridfullt verkande kraft avser att ersätta stormiga revolutioner.

                                                                                                                                    William Ellery Channing


Ja böcker är det bästa som finns. Jag har alltid gillat böcker, jag växte upp och mitt största intresse som barn var det att slå i Focus där jag fantaserade om det jag slog upp. Då var det focus nu finns det wikipedia och jag kollade vem William Ellery Channing var. Det var en Nordamerikansk präst som var i mot slaveriet och även med i en nykterhetsrörelse. Eftersom alkohol kan förstöra så mycket. Just nu håller jag på att läsa Stephen King bok MR Mercedes. Ja vi lyssnar på den på en ljudbok, jag och min fästmö.  Läser även när jag åker tunnelbanan Magnus Ugglas bok "Jag hade en gång en blogg" Men jag åker inte lika mycket tunnelbana, eftersom jag för tillfället är sjukskriven och har sedan semester. Fast Ugglas bok är ändå lättläst och jag tycker att det är tråkigt att han inte bloggar längre. Fast han twittrar och där följer jag honom.
 
Ja vad kommer att ske idag då? Ja jag har inte någonting planerat. Jag vill ju ut fast jag måste smörja knät innan på grund ut av smärtan. Annars så ska vi väl läsa eller lyssna på Kings bok. Då är det ju ingen tyst lärare. Utan det är Johan Svensson som läser ur boken MR Mercedes.

Kommentera här: