Bokfrälst

30 januari

Om en bok och ett huvud stöter ihop och det låter ihåligt, är det då alltid i boken?

                                                                                                  Gorge Christoph Lichtenberg


 

Ja mitt huvud kan ju ibland vara ihåligt, därför försöker jag fylla på den med olika böcker. Just nu läser jag på två böcker. Jag lyssnar tillsammans med fästmön på David Lagercrantz bok "Det som inte dödar oss" . Som är en fortsättning på milenium triologin. Läser även boken "Läsarna i Broken Wheel" av Katarina Bivald när jag åker till jobbet.

Jag är ju väldigt nyfiken också. Så jag vill ju veta vem George Christoph Lichtenberg var. En Tysk fysiker. Ja jag hade aldrig hört talas om honom. Nej nu får det bli frukost och lyssning på  "Det som inte dödar öss". Vi ska till bonus dotterns familj och göra mat. Tänkte att vi skulle göra en fiskgratäng.

Vill ju även jag skriva på min bok, fast tiden räcker inte till.

 

Kommentera här: